Servis100

Zahájení podnikání online – výběr správného názvu domény

Výběr názvu domény

V oblasti budování velkého počtu specializovaných webů budou názvy domén pravděpodobně vaše největší cena, nebo alespoň v horní části, pokud zadáváte většinu své práce externě. Názvy domén jsou důležité z mnoha důvodů, v neposlední řadě je to, že nechcete plýtvat penězi za špatně zvolené názvy domén. V tomto výukovém programu vám poskytnu informace, které potřebujete k výběru nejvhodnějšího názvu domény pro vaše weby.

Za prvé, pro ty, kteří nevědí, co je to název domény, je to jednoduše webová adresa vašeho webu – například název domény je servis100.cz. Název domény je klíčovým krokem k nastavení a online připojení. Je to první věc, kterou vaši zákazníci uvidí. Musíte udělat skvělý první dojem. Vaši potenciální zákazníci uvidí vaše jméno na mnoha různých místech:

Výsledky přirozeného vyhledávání, například na vyhledávání Google, Yahoo a Microsoft
Video marketing
Placené reklamy za kliknutí, které provozujete
Eziny / zpravodaje, ve kterých publikujete nebo zobrazujete reklamy
E-mail a podpisy na fóru
Offline reklama jako noviny, přímá pošta, vizitky nebo časopisy.

Při nákupu doménových jmen je třeba vzít v úvahu několik věcí. Tady jsou klíčové aspekty, se kterými byste se měli před nákupem seznámit:

Nejlepší název domény nedělá:

V názvu domény nepoužívejte nadměrné pomlčky.
V názvu domény nepoužívejte nesouvisející fráze.
V názvu domény nepoužívejte příliš mnoho klíčových slov.
Neopakujte primární klíčové slovo v názvu domény.

Nejlepší domény:

V názvu domény používejte primární klíčové slovo.
Uveďte co nejkonkrétnější frázi klíčových slov (fráze klíčových slov s dlouhým ocasem)
Umístěte primární klíčové slovo na začátek názvu domény.
Do názvu zahrňte běžně používané související fráze, například „novinky“, „tipy“ atd
Použijte akční klíčová slova jako „levné“, „sleva“, „koupit“, „nabídky“, „získat“ atd.
Používejte domény nejvyšší úrovně jako.com, .net, .info ,, nebo.org,

Několik dalších tipů:

1. Použijte konkrétní klíčové slovo – nebo ještě lépe, dlouhý ocas klíčových slov – ve své doméně. Nedoporučuji používat více klíčových slov a určitě NEZopakujte stejné klíčové slovo v názvu domény.

2. Vložte primární klíčové slovo na začátek názvu domény. Ukažme si příklad: Předpokládejme, že prodáváte zahradní nářadí. Nejen žádné zahradní nářadí; prodáváte levné a kvalitní zahradní nářadí. Název vaší společnosti je Garden Tool World. Pomocí výše uvedených tipů zakoupíte názvy domén vaší společnosti. Ale co váš produkt?

Klíčem je zde hledat názvy pro vaši doménu produktu, které lidé budou hledat. Když potenciální zákazník přejde do vyhledávače, bude hledat „levné a kvalitní zahradní nářadí“? Nebo zákazník hledá „levné zahradní nářadí“? Z našeho dřívějšího výzkumu můžete zjistit, co lidé hledají. Pokud tedy lidé hledají „levné zahradní nářadí“, může být váš název domény Cheapgardentools dot com.

Volba názvu domény je důležitou součástí celkového marketingového procesu a neměla by být brána na lehkou váhu. Ujistěte se, že název vaší domény představuje vaši společnost, produkt a image, a vytvoříte tak skvělý základ pro budoucí prodej.

3. Pokud narazíte na potíže se získáním požadovaného názvu domény, zkuste použít akční slova na konci názvu domény. Mezi příklady patří prodej, sleva na eBay, nabídky atd. Můžete také použít například tipy, blog nebo informace. Pokud jste měli web, který pomocí videí trénuje pokrývače, můžete jít na roofervideos.com. Dalším nápadem by bylo uvést za klíčové slovo číslo. Například Cheapgardentools442.com bude fungovat stejně dobře jako Cheapgardentools442.com, protože vaše fráze je na začátku názvu domény.

4. Nebojte se použít klíčová slova, která osloví a upoutají pozornost. Slova jako varování, výstraha, léčba a varování jsou takové výrazy.

5. V žádném případě NEPOUŽÍVEJTE ve svém názvu domény slova, která nemají nic společného s tím, o čem je váš web.

6 Používejte pouze známé domény nejvyšší úrovně, jako jsou .cz, .com, .net, .info, .org a .us. Drž se dál od domén jako.tv a.biz. Důvěryhodnost je klíčová – dodržování doménových jmen nejvyšší úrovně vám v tomto oddělení pomůže. Samozřejmě, pokud můžete získat.com, je to cesta, kterou jít.

Pokud zjistíte, že máte potíže s vymýšlením názvu domény pro váš podnik, můžete navštívit Nameboy.com. Tato stránka pro vás vygeneruje spoustu návrhů názvů domén na základě zadaných klíčových slov. Další web, který rád používám, je instantdomainsearch.com. Tento konkrétní web „vám pomůže najít název domény tak rychle, jak stíháte psát.“

7. Držte se dál od doménových jmen s pomlčkami. I když to byl dobrý nápad, už tomu tak není. Používání doménových jmen s pomlčkami může mít nepříznivý dopad na vaši schopnost vysoké pozice ve vyhledávačích.

8. Udržujte to co nejkratší. Ačkoli někteří vám umožňují zaregistrovat jméno s až 63 znaky, musíte mít na paměti, že si lidé musí být schopni zapamatovat a snadno jej zadat do svého prohlížeče. Pokuste se zaregistrovat nejkratší jméno, které vaše zákazníky a další návštěvníky stránek spojí s vaším webem. Obecným pravidlem je, udržujte jej pokud možno pod sedmi znaky (bez přípony). Zatímco drtivá většina vašich potenciálních zákazníků bude klikat na odkaz, existují lidé, kteří zadají název vaší domény.

9. Pokud je to možné, přejděte na .com.

Tečka co? Nyní je k dispozici mnoho přípon. Pro firmy doporučujeme příponu .com. Je to první rozšíření, které většina lidí vyzkouší při hledání webové stránky. Jelikož se jedná o jednu z nejstarších rozšíření, .com ukazuje, že vaše firma už nějakou dobu existuje a že máte na webu dobře zavedenou přítomnost.

10. Zaregistrujte svou doménu hned teď. Názvy domén jsou na přehlídce na den svatého Patrika vytrženy rychleji než sladkosti. Brzy se musíte zaregistrovat, pokud nechcete uvíznout na „nazev-me-domeny-nebyl-volny.net“. Nemusíte mít webmastera nebo oddělení elektronického obchodu nebo konzultanta webdesignu nebo…. Sakra, nepotřebujete ani webovou stránku. Stačí se dostat ven a zaregistrovat se, než ztratíte příležitost získat jméno, které opravdu chcete.

11. Zeptejte se kolem. Až se rozhodnete pro několik dostupných možností jmen, podívejte se, co na to řeknou vaši přátelé a klienti. Jméno, které vám může dávat dokonalý smysl, může být pro ostatní lidi příliš těžké zapamatovat si. Je vaše doména snadná? Je těžké hláskovat? Musíte vysvětlit, proč jste si vybrali jméno?

12. Neutrácejte spoustu peněz. Společnosti se najednou dokázaly dostat pryč s účtováním rezervačních poplatků plus „povinným“ 70 $ InterNIC poplatkem. Před několika lety bylo rozhodnuto, že by jiné společnosti měly být schopné soutěžit o prodej doménových jmen. To dramaticky snížilo ceny. V době, kdy to píšu, můžete získat doménu private.com u 1&1 za pouhých 6,99 $, což je zdaleka nejlepší cena na trhu. 1&1 je jediný špičkový registrátor, který poskytuje soukromé registrace bez dalších nákladů.

13. Důležitý aspekt názvu vaší domény: Musíte zkontrolovat, zda byla vaše doména někdy používána někým jiným. Pokud byl váš zcela nový název domény použit pro spam nebo neetické internetové praktiky, bude extrémně obtížné získat jej indexovaný ve velkých vyhledávačích. To není problém, kterým se chcete zabývat. Podívejte se na svůj potenciální název domény na adrese http://www.archive.org a zjistěte, zda jej někdo někdy vlastnil. Pokud byl vlastněn, podívejte se do archivů a zjistěte, zda někdo neporušuje nějaká pravidla s touto doménou. Věřte mi; poděkujete mi, pokud zjistíte, že to bylo v minulosti zneužíváno. Není důvod, abychom nám optimalizaci vyhledávače ztížili, pokud se jí dokážeme vyhnout!

Pokud si myslíte, že pokud jste našli správný název domény a zkontrolovali jste jakékoli předchozí použití, ale nejste si úplně jisti, jestli je to ten pravý, zaregistrujte ho stejně, než to udělá někdo jiný!

Zdroj článku: http://EzineArticles.com/3398552