Servis100

Co je SEO a jak se za ta léta změnilo?

Mnoho majitelů firem zde uslyší frázi „optimalizace pro vyhledávače“ (nebo SEO) od přátel v podnikatelské komunitě nebo dokonce od konkurence a mohou ji považovat za cestu ke zvýšení prodeje, ale co je to SEO? Alternativně mohl vlastník firmy v minulosti vyzkoušet „služby SEO“ a zjistil, že buď nefunguje tak, jak se očekávalo, nebo funguje, ale již není tak efektivní – tento článek vysvětluje, co je SEO a proč „nové“ SEO funguje lépe než kdy jindy.

Pracoval jsem v oblasti optimalizace pro vyhledávače a hodnocení webového trhu, ještě než se tomu říkalo SEO. Zde jsou změny v SEO od začátku nového tisíciletí a to, co byste měli hledat ve službách SEO, které vaše agentura SEO nabízí nebo poskytuje.

Podíváme se zpětně na SEO v průběhu let a vysvětlíme, co je dnes SEO a jak jej nejlépe využít pro naše webové stránky.

SEO v roce 2000

Na začátku tisíciletí byly „velkými“ vyhledávači, které většina lidí používala, Lycos a Excite. Tehdy samozřejmě mělo velmi malé procento obyvatel České republiky přístup k internetu a ti, kteří ano, měli pomalý systém „dial-up“.

Webové stránky byly jedna nebo dvě stránky se základními informacemi, které jim umožňovaly rychlé načtení (do 20 sekund). Tehdejšími praktikami SEO bylo „skrýt“ co nejvíce klíčových slov na stránce, takže byl pro tyto vyhledávací dotazy nalezen web, aniž by stránka vypadala pro návštěvníky jako spam.

V roce 2002 spustila společnost Google něco, čemu se říkalo „AdWords“, a předpokládalo se, že to bude smrt SEO, protože lidé mohli platit za prominentní postavení, a to na nyní první webové stránce pro zahájení internetového vyhledávání.

V roce 2003 společnost Yahoo zakoupila Inktomi, AltaVista a FAST, což byl v podstatě konec všech „menších“ vyhledávačů. Google začal potlačovat praktiky a weby týkající se spamu. Google si zároveň uvědomil, že „AdWords“ nezabije SEO a že „přirozené výpisy“ ve skutečnosti přitáhly návštěvníky zpět na jejich platformu vyhledávače. Google začal uznávat „profesionální SEO“ odborníky a propagoval spíše dobré SEO, než aby spamovalo SEO.

V roce 2004 byl první web „zakázán“ z internetu, protože Google zakročil proti webům, které je spamovaly. Rovněž podnikli právní kroky proti odpovědné „společnosti SEO“.

Chcete-li hodnotit webové stránky v roce 2006, potřebujete pouze odkazy na své webové stránky, a proto bylo nakupování odkazů / výměna odkazů v módě a většina webových stránek měla webovou stránku, kde by uváděly společnosti a odkazy na jejich webové stránky (stále se divím, kolik webových stránek pokračujte v této praxi).

V letech 2004 až 2008 byl Google jediným skutečným „hráčem“ ve světě vyhledávačů, začal podnikat kroky proti špatným postupům a společnostem v propojování a začal zpřísňovat spam a kupování odkazů. Program „Noughties“ skončil tím, že všechny „nezbedné“ SEO praktiky byly prakticky vyřazeny, protože Google se soustředil na hodnocení webů na základě jejich obsahu a jeho relevance pro prováděné vyhledávání.

SEO v roce 2010

V letech 2010 až 2015 jsme začali vidět, jak si vyhledávače všímají stránky „sociálních médií“ a výsledky byly brzy vyplněny twitterovými tweety. (Stále vidím tvář jednoho z mých zákazníků při hledání jeho firmy na Googlu a celá první stránka výsledků vyhledávání byla sestavena z tweetů z twitterové konverzace, kterou měli dva zaměstnanci o tom, jak hrozná byla společnost !)

Videa a obrázky byly také přineseny do výsledků vyhledávání pomocí aktualizace Google „Caffeine“.

Google zavedl „osobní výsledky vyhledávání“ s webovými stránkami zobrazenými ve výsledcích vyhledávání na základě vašich předchozích vyhledávání a webových stránek, které jste dříve navštívili. To způsobilo „rozruch“ ve světě SEO, protože zákazníci tvrdili, že jejich webové stránky jsou „top of Google“ pro jakékoli vyhledávání související s jejich průmyslovým odvětvím, jen proto, že své vlastní webové stránky navštívili již mnohokrát, takže Google samozřejmě poskytl jim webové stránky pro všechna relevantní vyhledávání. To může být trochu problém, dokud jim neukážete nové „anonymní vyhledávání Google“.

Zaměření na hodnocení webových stránek bylo zaměřeno na nalezení klíčových slov BIG. „Instalatér“ v Bristolu by se chtěl za toto hledání řadit, a tak to bylo hlavním cílem.

Aktualizace Google „Panda“ a „Penguin“ obrazně zabily „výměnu odkazů“ s obrovskými pokutami za weby, které k nim směřovaly irelevantní odkazy. Google zároveň zavedl „žádné následné odkazy“, které umožňují webům poskytovat relevantní odkazy na jiné webové stránky a informace, aniž by penalizovaly kteroukoli ze stran. Byl to začátek „bezpečného propojení“. Klíčem k umístění ve vyhledávačích byl nyní kvalitní a relevantní obsah.

Zpráva „Úřadu pro národní statistiku“ z roku 2014 uvádí:

38 milionů dospělých (76%) ve Velké Británii přistupovalo k internetu každý den, o 21 milionů více než v roce 2006, kdy začaly přímo srovnatelné záznamy.
Přístup na internet pomocí mobilního telefonu se mezi lety 2010 a 2014 více než zdvojnásobil, z 24% na 58%.
74% všech dospělých nakupovalo zboží nebo služby online, což je nárůst z 53% v roce 2008. Oblečení (49%) bylo nejoblíbenějším online nákupem v roce 2014.
Ze všech dospělých ve Velké Británii je 67% obeznámeno s internetovými úložnými službami, ale využití těchto služeb k ukládání dat je mnohem nižší, a to 35%.
Ve Velké Británii mělo v roce 2014 přístup k internetu 22 milionů domácností (84%), oproti 57% v roce 2006.
Pevné širokopásmové připojení k internetu využívalo 91% domácností.

Spojené království bylo nyní (téměř) důvtipné po internetu a používání mobilních telefonů k návštěvě webových stránek bylo obrovské.

SEO 2015 a novější

Největší změnou ve vyhledávačích v roce 2015 byla „penalizace“ webů, které nebyly „vhodné pro mobilní zařízení“ – webové stránky vhodné pro mobilní zařízení mají různé informace pro menší obrazovku, aby je uživatel snáze četl a rozuměl jim. Při zajišťování toho, aby uživatelé měli co nejlepší zážitek, začala společnost Google hodnotit weby vhodné pro mobilní zařízení nebo responzivní weby (kde web automaticky mění svou velikost a formát tak, aby se vešly na obrazovku) výše v žebříčku.

Populace Spojeného království používala své mobilní telefony k místnímu vyhledávání a místní společnosti mohly konečně získat výhodu oproti velkým společnostem nebo „národním“ společnostem na internetu.

Zavedení „sémantického vyhledávání“, kdy Google vrací webové stránky ve výsledcích nikoli na základě klíčových slov, ale obsahu na stránce, opět změnilo způsob, jakým se agentury SEO dívají na práci na webových stránkách. Hodnocení „velkých“ klíčových slov, jako je „instalatér Bristol“, se stalo méně důležitým, protože uživatelé internetu byli při vyhledávání důvtipnější. „Klíčová slova s ​​dlouhým ocasem“ a co nejvíce jich začala růst návštěvníků webových stránek, a co je důležitější, konverzí.

Co je proces SEO dnes?

Pravděpodobně je správné říci, že procesy nebo postupy spojené s optimalizací vyhledávačů nyní rozšířily pojem „SEO“

V minulých letech fungováním stačil obsah a struktura webových stránek. Nyní je toho mnohem víc, než nejen zařadit web do vyhledávačů, ale také získat zapojení zákazníků. Lepší popis služby by byl „digitální marketing“.

Staré postupy, jak již bylo zmíněno dříve, znamenaly, že klíčová pro hodnocení byla „velká“ klíčová slova. Zaměření na jedno klíčové slovo na stránku nebo dokonce na celý web by podnik ohodnotilo a tehdy šlo o „žebříčky“.

Starý způsob, jak dělat SEO

V současné době existuje řada faktorů, které je třeba v souvislosti s SEO zvážit. „Sémantické vyhledávání“ je hlavní hnací silou a konverze hlavním cílem, nikoli hodnocení.

Sémantické vyhledávání je místo, kde Google vrací zpět hledajícímu informace na stránce, nikoli popis, který zadal tvůrce webu. Příkladem toho může být příklad „instalatéra Bristola“. Před několika lety byste se soustředili na hodnocení obchodu pro „Instalatér Bristol“, „Instalatér v Bristolu“ a možná „Nouzový instalatér Bristol“ – i když to stále platí pro podniky, které nabízejí řešení pro „nouzové nákupy“ (kde čas a řešení převažuje nad potřebou informací a rad)) lepším postupem na celém webu je přidání obsahu, který nabízí rady a pokyny a zahrnuje „klíčová slova s ​​dlouhým ocasem“ (vyhledávání ve 3 nebo 4 slovech), například „Nouzový instalatér s bezplatným popisem v Bristolu“ nebo „Recenze pro nouzového instalatéra v mém okolí“. Google chce, aby měl uživatel co nejlepší zážitek a rychle našel relevantní informace, což sémantické vyhledávání dosahuje. To je také rozumné pro majitele firmy. Chcete, aby váš web našel hledající hledající „Instalatér Bristol“, kde by mohli být po informacích, hledali práci, hledali instalatérské služby, které možná nenabídnete, nebo konkrétní a cílené vyhledávání, například „ nejlepší nouzový instalatér poblíž BS7 “? „Instalatér Bristol“ vám přinese návštěvníka webových stránek, vyhledání „nejlepší nouzové instalatér poblíž BS7“ vám přinese zákazníka.

Pokud jde o klíčová slova, jedná se o největší změnu, kterou Google provedl, a je tu, aby zůstala. SEO nebo digitální marketing již není o tom, kam se řadíte, ale kolik různých vyhledávacích dotazů najdete a jejich konverzi na platící zákazníky.

Obsah webových stránek

Před několika lety (a pouze před 2 nebo 3 lety) Google navrhl profesionálním agenturám SEO, že 300 slov na stránce je dostatečný obsah. V loňském roce uvedli, že minimálně by mělo být alespoň 500 slov.

Každý den mě potenciální zákazník požádá o kontrolu webu – a většina z nich má na stránce 150 až 250 slov. To je běžná praxe. Jsou na to dva způsoby. Google musí buď změnit svá očekávání, protože většina webů nesplňuje své hodnocení, nebo jiný způsob, jak se na to dívat, je jednoduchý způsob, jak přeskočit konkurenci jednoduchým přidáním obsahu na váš web. Myslíte si, že Google sníží svá očekávání nebo očekává, že se webové stránky zlepší na jejich standard? Google vydal aktualizaci „optimalizovanou pro mobily“ s vědomím, že někde bude třeba upgradovat přibližně 80% webů – a stejně to udělali, protože to přineslo prospěch více než 50% uživatelů. Kvalitní obsah ovlivňuje 100% jejich uživatelů.

Doporučuji našim zákazníkům asi 800 slov na stránku. To je dost obsahu na to, aby bylo „sémantické vyhledávání“ přátelské, poskytovalo relevantní obsah a nebylo příliš náročné na slovo.

Osvědčeným postupem je mít:

Název stránky – řekněte, o čem stránka je (pokud potřebujete, „velké“ klíčové slovo)
Titulek – položení otázky
První odstavec vysvětluje stručně obsah / řešení
Obrázek nebo video
Delší popis řešení

Vezměte si jako příklad našeho pohotovostního instalatéra v Bristolu:

Název stránky: Emergency Plumber Bristol
Nadpis: Hledáte nejlepšího instalatéra ve vaší blízkosti v Bristolu?
První odstavec: Instalatérství Smith nabízí 24hodinovou pohotovostní instalatérskou službu v Bristolu. Neúčtujeme poplatek za volání a můžeme být s vámi za 20 minut. Proto naše zákaznické recenze a zpětná vazba říkají, že jsme nejlepší instalatérskou instalatérskou službou ve vaší oblasti. Volejte hned na…
Obrázek dodávky nebo instalatéra, který vypadá profesionálně
Delší popis: Co mohou opravit, běžné problémy, které řeší, některé nabídky svých zákazníků atd.

To má řadu výhod.

Za prvé, ti lidé, kteří chtějí jen instalatéra, si přečtou první odstavec, uvidí obraz dodávky (budují autoritu a profesionalitu) a zavolají instalatéra. Ostatní lidé budou chtít více informací, které najdou dále na stránce. Podvádí to SEO? Rozhodně ne. Poskytujete uživateli relevantní informace a Google vás za to bude milovat. Struktura a psaní obsahu na stránce spočívá v „novém“ SEO.

Druhou výhodou je, že se váš web začne hledat pro kombinaci slov na stránce – sémantické vyhledávání – v příkladu výše by instalatér mohl být nalezen zákazníky a potenciálními zákazníky, kteří hledají „Smith Instalatérství“, “nouzové instalatér poblíž mne“,„ Havarijní instalatér v Bristolu “,„ Havarijní instalatérská služba Best 24 hodin v Bristolu “,„ havarijní instalatér Bristol zkontroluje “a desítky dalších hledaných výrazů. Pokud jste instalatér, raději byste našli jedno velké klíčové slovo nebo více relevantních klíčových slov pro konverzi zákazníků? Myslel jsem si to a stejně tak Google.

Staré postupy byly vytvořit obsah webových stránek pro vyhledávače. Nyní musíte vytvořit obsah, který zákazníkům poskytne hodnotu. Jedná se o jednodušší proces, než si možná myslíte.

Jakých bylo posledních 5 dotazů zákazníků na vaše podnikání? Jaký problém se snažili vyřešit? Napište o problému a vašem řešení.

Vytváření odkazů

Historickým způsobem „propojení webů“ bylo získat co nejvíce odkazů z co nejvíce míst. V letošním roce nás kontaktuje velmi velká společnost ohledně jejich SEO a byli zděšeni, když jsme navrhli, že potřebují odstranit 1,4 milionu odkazů zpět na své webové stránky, protože v průběhu let utratili jmění za nákup odkazů. Irelevantní odkazy, a čím více jich máte, tím jsou škodlivější, zvýrazňují Googlu irelevantnost vašeho webu – bez ohledu na to, jak relevantní může být.

Dnes je několik relevantních odkazů mnohem lepší než milion odkazů na váš web. Dnes je třeba budovat odkazy prostřednictvím poutavých vztahů. Ještě jednou si vezmeme našeho instalatéra, stačí zpětný odkaz z „Gas Safe register“, místního instalatérského centra nebo showroomu v koupelně a několik místních webů, které mají rádi vaše informace.

Sociální média

I když stále dostáváme některé takové společnosti, před několika lety, když jsme navrhovali, aby podniky byly na Facebooku, mi bylo normálně řečeno „Facebook – to je pro teenagery, že? To není náš trh. “ Pokud to uděláte dobře, může Facebook přivést k vašim dveřím více provozu a platit zákazníkům než váš web. Největší skupinou uživatelů Facebooku jsou lidé ve věku 25 až 34 let, druhou největší je věková skupina ve věku 35 až 44 let. Lidé ve věku 45 až 54 let používají Facebook více než teenageři ve věku 18 až 24 let.

Věk uživatelů Facebooku ve Velké Británii – s laskavým svolením statisty

Facebook umožňuje firmě budovat značku, zapojovat zákazníky, získávat recenze zákazníků a okamžitou zpětnou vazbu od zákazníků. Na rozdíl od recenzí na vašem webu, které potenciální zákazník může vidět, když navštíví váš web, recenze na Facebooku se okamžitě zobrazí všem přátelům uživatelů a pokud se jejich příteli „líbí“ komentář – všichni jejich přátelé. Stále více našich zákazníků získává potenciální zákazníky z Facebooku. Lidé žádají své přátele o návrhy, které by podniky měly použít, a získávají desítky návrhů zpět – pokud jste na Facebooku, pravděpodobně získáte přímý odkaz na vaše kontaktní informace.

Co bude dál pro „sociální média“? Živý přenos! Twitter koupil společnost s názvem „Periscope“, která vám umožňuje živě streamovat video z vašeho telefonu. „No a co?“ Slyšel jsem, jak se náš „nouzový instalatér“ ptá. Kdybych byl instalatér, byl bych naživo streamoval svou práci, když jsem opravil problém, s tím, že video bude živě vysíláno všem mým následovníkům a jejich přátelům – mému vlastnímu televiznímu kanálu, který je volně vysílaný po celém světě. Až vaše firma příště uspořádá „brainstorming“ – periskopem -, váš zákazník vám řekne, jaká jsou řešení.

Video marketing

Neexistují žádné „staré“ JV postupy pro video, protože prostě neexistovalo, a když začal YouTube, bylo to pro zobrazování zábavných videí koček a podobně.

Dnes se to všechno změnilo. YouTube je druhým největším vyhledávačem na světě a je vlastněn společností Google. YouTube má po celém světě více než 1 MILION uživatelů a každou minutu je nahráno 300 hodin videí. Sledování všech videí, která se nahrají v další hodině, vám bude trvat asi 2 roky. Sledování všech dnes nahraných videí vám zabere zbytek života. Vlastní statistiky Google říkají, že do roku 2018 bude 73% vyhledávání zadaných do vyhledávače vést k tomu, že si daná osoba zhlédne video. Přemýšlejte o tom jiným způsobem, za pár let, kdy 10 lidí prohledá váš produkt nebo službu na internetu – 7 z nich bude sledovat video, 2 navštíví web. Proto vytvářím videa pro naše zákazníky jako součást naší „služby digitálního marketingu“.

Zdroj článku: http://EzineArticles.com/9126300